Kotlebovo desatoro...

Autor: Tibor Nemčok | 8.3.2016 o 20:51 | (upravené 10.3.2016 o 17:45) Karma článku: 11,43 | Prečítané:  17253x

Stretol som sa s názorom, že Kotlebova strana nie sú fašistami, oni len vidia svet inak... pozrieme sa na to, nie ?

Aby sme si to spresnili, čo ĽS NS predstavuje - hneď na začiatku si stanovím jednoduchú hypotézu, ktorou je tvrdenie, že Kotlebova strana je politická strana založená na autoritatívnych ideách. Prv než začnem, spravíme si však malý teoretický exkurz o slove fašizmus.

Ideológia fašizmu nemá rasový motív, na rozdiel od takého nacizmu. Fašizmus je forma radikálneho nacionalizmu, ktorého základom je tvorba skupinového myslenia, založeného na národnej identite. Ak sa ocitnete mimo sféru tohto skupinového mindsetu, tak máte v takto poskladanej spoločnosti problém. Napokon gólom fašizmu nie je pluralizmus názorov, ale jedna oficiálna štátna ideológia. Podstatným podhubím pre tvorbu akejkoľvek radikálnej ideológie je kríza, hlavne ekonomického a sociálneho charakteru. Radikálne ideológie, takéto obdobia zneužívajú vo vlastnú propagáciu poukazovaním na dekadenciu estabilišmentu, čo využívajú na tiché pašovanie svojej propagandy, skrývajúc sa za inými motívmi. Podobne ako u iných totalitárnych ideológii, sa jedná o túto skupinovú predstavu hierarchie a poriadku, od ktorej je odklon nemožný. Ironickým v tomto slova zmysle je, že taký fašizmus, má viac spoločného so striktným poňatím Islámu podporovaným právom šaría, než s hodnotami západnej demokracie.

Ukážeme si úsek prísahy, u ktorej si skúste tipnúť pôvod.

" Tebe a nadriadeným, ktorých sám menuješ, sľubujem poslušnosť až k smrti. K tomu mi dopomáhaj Boh."

Ak ste hádali, že sa jedná o časť prísahy do SS, hádali ste správne.

 

Tu sa dostávame k bodu, prečo je Kotlebova strana niečo medzi klérofašistickou a nacistickou politickou stranou. Svoje idey odvodzujú nielen od národnej identity a od boha, ale tiež vytvárajú strašiaka z rómskej menšiny. V čom sa však prejavujú členovia jeho strany, je ich historická nevedomosť, benevolentnosť či až glorifikácia fašizmu v Európe a na Slovensku počas vojny. Dokonca idú až tak hlboko, že jeden z ich predstaviteľov si privlastňuje interpretáciu posolstiev Jána Pavla II, v tak hrubú nenávistnú až xenofóbnu formu, aj napriek tomu, že pápež bol personifikácia kresťanského súcitu a odpúšťania.

Teda opýtam sa ešte raz, stojí Kotlebova strana na autoritatívnych princípoch? Je Kotlebova strana skryto fašistickou ? Nehľadajte ďalej, odpoveď leží v programe strany. Preto, aby  sme si túto tézu overili, prejdeme si politickým programom Kotlebovej strany...

1.  tzv. funkčný štát, inak povedané kolaps politického systému

            Kotlebova strana si stavia svoj program na proti-systémových krokoch, ktorými chce nielen rozložiť aktuálny estabilišment, ale hlavne podkopať a zničiť hodnoty demokratického a právneho štátu. Tieto kroky nemieria ani tak k ideologickým bodom fašizmu. Jedná sa skôr o vytvorenie ďalšej politickej krízy a pretvoreniu politickej vôle ľudu, aby sme tak boli omnoho submisívnejší autoritatívnym krokom, ktoré budú mieriť akože k stabilizácii na politickej scéne.

Za hlavnú hrozbu v tejto časti programu je umožnenie odvolávania poslancov z vôle občanov, ako aj zákaz financovania politických strán. Umožnenie odvolávania, by ešte viac destabilizovalo politickú scénu, no a stalo by sa to nástrojom hodným zneužitia. Zákaz financovania, by znemožnil dlhodobú udržateľnosť politických strán, no a v politike by sa mohol udržať buď ten, kto má dostatok peňazí, alebo popularitu. Napokon Kotleba funguje na popularite, keď miestne BB noviny premenil na nástroj propagandy.

 

2.  tzv. bezpečnosť – inak povedané, policajný štát

V tomto bode sa prejavuje prinajmenšom rasistická propaganda, na ktorej si Kotlebova strana stavia.  Chce vytvoriť ďalší paralelný silový orgán, domobranu, ktorá má údajne chrániť. Otázne však je, že kto bude túto domobranu zriaďovať, kto ju bude financovať, aké právomoci bude mať, alebo či bude oprávnená nosiť strelné zbrane. Tento prvok je už zo svojej povahy cielený k zvýšeniu prítomnosti štátu v spoločnosti, inak povedané k tvorbe policajného štátu.

Okrem toho tu strana veľmi rada používa pojem parazit, ktorý je jednoznačne rasovo mierený voči rómskej menšine. Veľmi podobne fungovala nacistická propaganda, ktorá označovala židov tiež za menejcenných ľudí  až ne-ľudí. 

Ďalším bodom sú tzv. policajné cvičenia v čiernych osadách, už z povahy veci je otáznym, čo má byť účelom cvičenia, aká má byť jeho povaha, dalo by sa tu tak teoreticky uvažovať o budúcom diskriminačnom konaní zo strany štátu, čo by prinajmenšom zakladalo navyše na porušení čl.19 ods.3 a čl.21, Ústavy SR.

 

3.  tzv. sociálna spravodlivosť

Opätovne Kotleba operuje s pojmom cigánski extrémisti, ako keby to bolo synonymum k rómskej menšine. Navyše sa extrémizmus viaže na krajné poňatie určitého náboženského alebo ideologického smeru, ktorý vychádza zo striktného prístupu k predmetnej ideológii a odmieta čo i najmenší odklon. Okrem toho je to aj o úrovni na akej je tá-ktorá skupina ochotná presadzovať svoje presvedčenie. Z povahy tejto definície sa o rómskej menšine nedá hovoriť ako o extrémistoch, za prvé nemajú žiadnu jednotnú ideológiu no a za druhé, logicky ak nemáte ideológiu asi ťažko ju budete presadzovať...

Ďalej, Kotleba hovorí o tom, že tí ktorí nebudú pracovať, nedostanú zadarmo nič, čo je minimálne v rozpore s čl. 18 ods.1, Ústavy SR. Teda, ak samozrejme nechce celú rómsku menšinu zamestnať na VPP. Realita je taká, že nečinnosť vlády v rómskej problematike, iba vychovala nové generácie nepracujúcich a negramotných, ktorých sa len tak v trhovej ekonomike nedá zamestnať, presne preto ich štát posiela na drobné VPP, keďže inak ich ani nevieme využiť. Domnienka, že sa dá zamestnať každého, len niektorí pracovať nechcú, je už  sama o sebe chybou. Spýtajte sa všetkých tých čo šli za prácou do zahraničia. Okrem toho, rómov sa síce zamestnať na príkaz dá, len otáznym je, kto ich bude chcieť zamestnať a hlavne platiť.

 

4.  tzv. ochrana pred imigrantmi

V tomto bode sa Kotleba zameriava na opätovné zavedenie hraníc a hraničných kontrol, militarizáciu hraničného pásma a odmietanie imigrantov. Opätovne tu odkazuje na národ a boha, ako ich centrálne idey, čo už z povahy veci napovedá o nacionalisticko-náboženskom politickom fanatizme. Ďalej, by sme sa mohli prieť aj o tú závislosť na kontrolovaní pohybu obyvateľstva mimo územia SR.

 

7.  tzv. tradičné hodnoty

Strana sa tu hrá na arbitra umenia, hovorí o tom, že nás chce chrániť pred zlým umením, toto povyšuje a ďalej ešte doplňuje o zavedenie kontroly na úrovni médií, dokonca na úrovni kontroly súkromných médií. Tento odsek smrdí na míle cenzúrou a brainwashingom na mediálnom úseku. Spomínané je minimálne na hrane slobody prejavu podľa čl. 26, Ústavy SR.

Tu sa ukazuje, prečo hovorím o Kotlebovej strane ako o klérofašistoch. Chcú presadiť oficiálnu štátnu ideológiu nielen na politickej ale aj na spoločenskej úrovni. Výchovu detí chcú podrobiť nacionalisticko-kresťanskej indoktrinácii, čo je v rozpore s čl. 1 ods.1, čl. 12 ods. 2, čl.24, čl. 41 ods.4, Ústavy SR a tiež je to v rozpore s zákonom o rodine.

Navyše opätovne poukazuje na registrované partnerstvá a adopcie homosexuálmi, aj napriek faktu že je to teraz platný stav. Okrem toho menšinu homosexuálov menuje ako úchylákov, čo už samo o sebe o niečom hovorí.

Ďalším krokom je tzv. prešetrenie zahraničných organizácii, je to len ďalší dôkaz o tom, že Kotleba chce izolovať občiansku spoločnosť od zahraničia a iných myšlienkových smerov. Tento krok je minimálne na hrane s čl.24 a čl.29, Ústavy SR. Napríklad niečo podobné robí aj Putin, ktorý označuje zahraničné organizácie za nepriateľov štátu.

 

8.  tzv. militarizácia

Obnovenie vojenskej výroby, vybudovanie vzdušnej obrany a postavenie armády, to je nejaká fantazmagória, či ?  Podstatou je však obnovenie vojenského priemyslu, pomocou ktorého, chce Kotleba naštartovať ekonomiku. No a v dnešnej dobe, by sme asi len ťažko mohli súperiť so zahraničnými zbrojovkami, teda iba ak by sme nechceli predávať zbrane krachujúcim režimom blízkeho východu a pre Afriku. Len potom, by sme si mali prestať sťažovať, keď nám tu pribudnú kolóny migrantov... že ?

 

9.  tzv. suverenita

Agenda postavená na pochopení úlohy Slovenskej Republiky na nacionalistickom podmaze, ktorá je nadradená akémukoľvek inému prvku, aj napriek faktu, že sme k medzinárodným prvkom pristúpili dobrovoľne.

 

Z Kotlebovho desatora, väčšiny bodov je jasné, že strana je stavaná na autoritatívnych princípoch, ktoré sú v konflikte s právnym štátom a demokraciou ako takou. Okrem toho sa dá konštatovať, že sa jedná o extrémnu ideológiu, klérofašizmu s určitou mierou rasizmu. V ich programe je to celkom jasné, stačí si prezrieť vyznačené časti z desatora. Program nestojí len na ideách, ale aj v samotnom jazyku, aký ako strana použili vo svojom desatore. Problémom je, že ak ľudom poviete, že Kotleba je nacista či fašista, tak si to automaticky spoja s koncentračnými tábormi, no a keďže Kotleba to nepropaguje, automaticky nemôže byť nacistom. Omyl, tu nejde iba o propagáciu, ale o celkový politický kontext v ktorom Kotleba operuje, idey ku ktorým mieri a spôsob akým ich chce presadiť. Teda, nechajte si pre seba ten bulšit o tom, že Kotleba je len nepochopeným, no a že s fašizmom nemá nič spoločného...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?